The Gift Label Nederland

Van eerste ontwerp tot persoonlijk levermomenten

The Gift Label, bekend om hun kleurrijke en positieve producten, had nog niet eerder een eigen winkelconcept ontwikkeld. Ze wilden een herkenbaar meubel waarmee hun merk in lokale winkels beter tot zijn recht zou komen. Het concept moest niet alleen aansluiten bij de uitstraling van het merk, maar ook betaalbaar blijven voor de winkels die de meubels zelf zouden aanschaffen. Daarnaast hechtte de klant veel waarde aan betrokkenheid bij het traject.

Onze aanpak

Imagebuilders kon het totale traject van eerste ontwerp tot levering realiseren. Het begon met een intensieve ontwerpfase. In nauwe samenwerking met The Gift Label ontwikkelden de ontwerpers van Imagebuilders een meubel dat perfect aansloot bij de producten en merkidentiteit. Formaat, uitstraling en functionaliteit werden volledig afgestemd op de collectie. Tegelijkertijd werd voortdurend rekening gehouden met het budget, zodat de meubels aantrekkelijk bleven voor de lokale afnemers.

Na de ontwerpfase volgde de productie. Om kosten te optimaliseren werd een deel van de meubels in China geproduceerd en een ander deel in Oost-Europa. Voor de uitlevering werd samen met de klant een efficiënte route langs de winkels uitgestippeld. The Gift Label wilde graag aanwezig zijn bij verschillende levermomenten, waardoor de installatie niet alleen praktisch maar ook een waardevolle merkervaring werd.


Onze services
✔ Design
✔ Engineering
✔ Productie
✔ Projectmanagement
✔ Logistiek
✔ Warehousing

Het resultaat!

Samen met de jarenlange ervaring in de retail bleek Imagebuilders een goede partner te zijn voor The Gift Label. Het eindresultaat: een serie van 50 meubels, verspreid over lokale winkels in Nederland. De opvallende ontwerpen sloten naadloos aan bij de identiteit van The Gift Label en gaven de producten een herkenbare, representatieve plek in de winkels. Voor de klant betekende dit een eerste stap in het creëren van een eigen retailconcept.