Voor de uitrol van een winkelconcept voor het fietsenmerk Cortina zocht Kruitbosch een partner voor de realisatie van het nieuwe concept op meer dan 100 locaties. De grootschalige locaties moesten professioneel geïnstalleerd worden, terwijl kleinere dealers het concept zelfstandig moesten kunnen monteren. Tegelijkertijd moest het betaalbaar blijven, omdat de dealers zelf een bijdrage leverden aan de meubels.
Een extra uitdaging was het kleurrijke karakter van het ontwerp: de gekozen kleuren waren niet standaard verkrijgbaar en vroegen om zorgvuldige planning en volumeverdeling van de verschillende producties.
We hebben het ontwerp vertaald naar een schaalbaar meubelconcept dat eenvoudig te vervoeren en te monteren is. In de engineeringfase hebben we direct al rekening gehouden met zelfmontage, kosten, kleurselectie en efficiëntie.
Door productie in Oost-Europa konden we het kleurrijke ontwerp betaalbaar houden. Samen met de klant selecteerden we alternatieven voor de originele kleuren die voor langere tijd leverbaar zouden zijn. De meubels werden vooraf zoveel mogelijk afgemonteerd zonder het transportvolume te vergroten. Dankzij duidelijke montagehandleidingen konden dealers het resterende werk zelfstandig uitvoeren. Levering vond plaats in slimme batches, waarbij we montages zoveel mogelijk bundelden. Zo realiseerden we in korte tijd een groot bereik.
Onze services
✔ Logistiek en leveringscoördinatie
✔ Projectmanagement
✔ Meubelproductie en verpakking
✔ Vertaling van ontwerp naar schaalbaar concept
✔ Value engineering
De klantwens was een krachtig winkelconcept dat op grote schaal uitgerold kon worden, dankzij een integrale aanpak kon Kruitbosch rekenen op een efficiënte, betaalbare en visueel aantrekkelijke uitrol. Zowel de logistiek, montage (door derden), kosten en esthetiek werden bewaakt, met als resultaat een herkenbare Cortina-merkbeleving bij fietsendealers door heel Nederland.